måndag 21 september 2015

Tuff bana i duggregn

Planen va att springa en runda på 10km i helgen, men blev inte av. Så bestämde att det fick bli idag inklämt mellan att martin kom hem och föräldrar möte på dagis. Hade velat få ett längre pass till på tuff bana med både backar och tungt underlag med sand och skog. Funderade innan jag gav mig iväg på att springa gula skogsslingan men pga älgflugor, jakttider och tidspress valde jag elljusspåret istället. Vilket även är en tuffare banprofil än gula banan.



Banan: sprang hemifrån och upp till källan. där ut på elljusspåret ett varv. Väl tillbaka vid stugan valde jag att springa över bostadsområdet och cykelvägen tillbaka hemåt. Följde skogskanten och sen över mot Edshult och hem. Blev lite längre än vad jag hade trott.



Totalt: Distans 8,86km, tid 55:54min, puls 163, pace 6:19min/km¨



Formen: kändes helt ok över lag. tung start första km. Elljusspåret är tufft och små kuperat hela tiden för att övergå i några ordentliga backar. Kändes ändå överkomligt att springa i backarna, drog ner tempot och försökte hitta en rymt istället. sista 2km hem gick fint och lättare och lättare även om det samtidigt gick snabbare och snabbare också.



Detaljer: 1) 6:34 - 143  2) 6:26 - 158  3) 6:32 - 164 4) 6:40 - 165  5)7:06 - 170  6)  6:40 - 166
7) 6. 35 - 170  8)  6:04 - 170  9) 5:38 - 168



Väder: mulet runt + 11 grader som övergick i smått smått duggregn. Långa byxor och lång tröja passade bra i väderleken.




PS: senast jag sprang samma bana va i 2 december, då på en pace 7:09. Ytterligare bevis på mina framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar