onsdag 2 september 2015

Lissie v 36

Måndag: På dagen en promenad ca 30 min med barnvagnen. På kvällen 20 min jogging i repgrimma bakom mig. Tveksam till en början men efter ett tag flöt det på helt ok. Över förväntan. Några stopp och avsaktningar men fick smacka igång henne. Ibland en bit bakom mig men oftast  nära bakom. Nedför sprang hon och puttades, brevid eller före.


Tisdag: Red en sväng på kvällen, blev 50min. Skritt mot leden som går till skjutbanan, växlade upp till trav där. Förbi skjutbanan, några ordentliga smällar väldigt nära men hur cool som helst. Trav mot genvägen. Växlade upp till galopp på genvägen och upp hela travbanan. Inga fattningar fungerade idag och på travbanan bytte hon gångart själv. Sen skritt genom skogen hemåt. Väldigt pigg och framåt på travbanan men första 20min seg som tuggummi.

Fredag: åkte upp och tog en barbackaridtur med hackamore. Red bort till lackverkstan och runt på vägarna där. Fokus klättring uppför och nerför. Bra träning. Hon höll sig lugnare än hon brukar och sprang inte så mycket för att slippa undan. 
Totalt 1.10t 

Söndag: hjälpte till att få iväg våra stallvänner mot nya äventyr innan det blev en ridtur med Ida och Figge. Planen va travträning mot asaklitt. Men vi fick skritta uppför halva innan vi vände ner pga ömma hovar. Blev en skrittur på 1,20t. 
På EM ropade Lissie efter sina gamla vänner. Medans de nya står en bit bort. Hoppas framtiden löser sig bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar