tisdag 1 september 2015

Ett udda kombinationsträningspass

Ja igår va ett speciellt träningspass kan man säga. Jag har länge funderat på om jag skulle prova att ha Lissie med mig när jag ska springa, men det har aldrig blivit av.
Så igår tänkte jag ta en cykeltur men varför inte prova.
Så fick bli båda delarna. Eller på ett sätt kan man säga att jag körde 3 träningspass i 1.

Del 1) Cyklade asfalt hemmifrån till stallet, via dagis och förbi bystugan. Försökte hålla en jämn och hög fart. Kändes bra.
Totalt: distans 5km, tid 13:52min, snitt pace 2:45
ditaljer: 1) 3:37, 2) 2:09, 3) 2:25, 4) 2:31, 5) 3:00

Del 2) Hämtade Lissie ur hagen, på med repgrimma och sen när vi kom ut på vägen började vi jogga. Vi sprang in första höger sen runt trekanten och nerför backen för att direkt ta vänster sen ut mot riskområdet och ravinen. Svängde skarp vänster och fortsatte över bäcken och höger uppför. Skarp vänster och nerför sandbacken sen höger och runt trekanten för att sista biten ner mot vedlagret och uppför sista backen. Genom skogsdungen hemmåt.
Ibland stannade hon till helt och jag fick smacka igång henne. I början kändes hon väldigt frågande. I de två små nedförslutor det blev sprang hon på mycket och nästan knuffade på eller sprang förbi. Annars höll hon sig bakom ibland en bra bit ibland tätt. Nästa gång ska vi nog ta de lite större vägarna och där det kanske är lite planare för oss båda.
Totalt: distans 3,23km, tid 20:43min, pace 6:25
Ditaljer: 1) 6:27  2)  6:23  3) 6:25 

Del 3) Hoppade på cykeln igen och bestämde mig för att köra skogsskörning hemmåt. Körde från stallet ut mot hedenvägen men svängde på motionsspåret en bit och sen över till skoterleden tll Källan. Över mot Siljan och följde stigen längs stranden förbi Knuppens mot folkhögskolan. Sen över Åkersjön hem. Bitvis från stallet och på skoterleden va det djup och lös sand som va väldigt tung att köra i.

Totalt: distans 7,41km, tid 28:31min, pace 3:51
Ditaljer: 1) 3:26  2) 3:57  3) 4:14  4) 4:23  5) 3:47  6) 3:36  7) 3:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar