måndag 22 juni 2015

Snabb morgonrunda

Bestämde mig i går kväll för att springa Noret rundan och försöka få till en ny bästa tid. Inga problem jag höll ett förvånansvärt jämt tempo första 4 km och sedan ökade som vanligt sista km.
Kändes oväntat bra att ligga på hela vägen och hålla sig under 5.50.
Amy kanske tyckte tempot va i högsta laget 6 på morgonen men hon tassade med ett steg bakom mig hela vägen.


Bana: Noret rundan. Start vid edshult över bron bort mot kyrkan och fortsätta den vägen ner förbi vårdcentralen. Vika höger på cykelvägen och förbi stationen och sedan upp på norsgatan, över bron och samma väg tillbaka.

Totalt: distans 5km, tid 28.03min, puls 162, pace 5.37

1) 5:40 - 122
2) 5:41 - 166
3) 5:41 - 167
4) 5:43 - 176
5) 5:19 - 184

Jag ska vara nöjd med ett nytt PB på 5km men visst grämer man sig åt de där sista sekundrarna. Men tänker så här kunde jag göra detta kl 6 på morgonen är jag övertygad om att jag kan springa ännu fortare senare på dagen. Så närsta mål blir första att trycka sig under 28 minuter och sedan snitta 5.30 i pace.

med 96 dagar kvar har jag nu anmält mig till sista delen av min klassiker, nämligen Lidingöloppet 15 den 26 september.

Är bra sugen på att springa 10km vid Tällberghalvmara och även Ljusbodarnas fäbotrail nu på lördag 15km/8km.
Redan funderat på vad jag vill efter klassikern och vet ett svar direkt, vore superkul att prova triathlon. Smygkollat på Tällbergs, men de har ställt in sitt i år, men finns ett i Mora 8/8 med samma distanser. Kanske kanske... 750m simning, 21km cykel och 6km löpning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar