lördag 6 juni 2015

Sista uppladdningen

Är gjord
Precis ätit lite potatissallad, köttbullar och 1L vatten. Nu blir det sängen för att vila ut till imorgon. 
Dagens lunch blev 4dl snabbmakaroner och grillköttet från igår samt 1L vatten. 
Vi åkte strax innan 12 från Leksand mot Motala. Lämnade regn och kom till uppehåll men blåst. Fick bli en mellis paus i Örebro bara. 

Kollade stugan, jättefin. Fyllde på med vätska i kroppen, 1L fick duga. Sen ner mot stan, fick byta starttid till 8,24 jätteskönt och Linnea har lovat vänta in mig. Då hon startar 8,18. Hämta startkuvert och sen in på mässan. Oj va mkt jag hade kunnat handla där inne. 
Blev både en sadelväska och ramväska. Egna cykelvantar utan fingrar, däckavtagare samt lite kosttillskott. 

Tillbaka till stugan för lite micro kvällsmat och ladda för en kvällspromenad. Blev ingen mysig promenad på stranden som jag sett fram emot. Max ville inte sova i vagnen så han fick somna i min famn i sängen ist. 

Nyår kläderna framplockade cykelvasa dräkten och både arm/ben värmare. Sen blir det jacka och skoöverdrag också. Väskorna är packade, den ena med verktyg och den andra med Apoteket: kompeed, Voltaren gel, enervit GT och vaselin. I tröjan kommer jag ha dextrosol, telefon och energi gel. 

Nu blir det att ladda pulsklocka och telefon. 
På pappret är morgondagen den tuffaste utmaningen och tidsmässigt den längsta. 
Vädret lovar halvklart 12-14 grader och 10m/s. 

Starten går 8,24 och jag har på träning gjort 5mil på 2,20. Håller jag det tempot hela vägen skulle det bli en tid på 7 timmar. Det är kanske inte rimligt med tanke på att vi kommer behöva stanna vid ialla fall 3 el 4 kontroller. Så den mer realistiska jag säger att jag är i mål 16,20 och gärna lite innan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar