söndag 7 juni 2015

Halvvättern

Andra delen av halvklassikern är nu
avklarad. 

Blåsigt värre, fram till första kontrollen hade vi konstant motvind, sen kom ett fint skogsparti innan det åter va ut på fälten och 1 mil motvind innan nästa kontroll. Därefter blev det något bättre men ändå så man fick hålla i styret. Runt 6 mil fick jag magknip. Störst svacka innan 5 mil och direkt efter 75km markeringen då det stod 5km kvar till depå. De tyngsta 5km för dagen. Från halvvägs till nästa kontroll va ett väldigt fint parti och inte så kraftig vind. Vi fick en kort bit medvind mellan två sista kontrollerna innan det åter va dags för motvind och kastvindar från sidan. Bitvis ordenligt motigt. När jag väl såg Motala skylten så drog jag på det sista jag hade och körde allt som fanns kvar. Så efter sista kurvan in på upploppet spurtade jag gärnet så martin inte hann ta målfoto. 

Kroppen just nu känns nu lite stel på sina ställen. Speciellt knäna som började värka redan efter halva loppet för att bli värre och värre in i mål. Vänster axel har mått bättre också.  Annars förvånansvärt pigg. Räknar det blir värre imorgon. 

Återkommer med mer beskrivning av loppet. 

Klockan: tid 7,09,40 puls 140 pace 2.52


6817 Malin Palm Dahlkvist, Leksand

Halvvättern 2015

PlatsTidResultat
Start08:24
Stocklycke10:4402:20
Boet12:5604:31
Skänninge15:1506:51
Mål16:4608:22



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar