lördag 20 juni 2015

Simträningen i veckan

onsdag morgon: Frågade snällt tanterna om jag fick simma intill linan i deras basäng men fick till svar kan du inte simma på andra sidan. Så fick göra sällskap med snabbsimmarna. Som mest va vi 4 personer och det gick bra. Första 5 varven hade jag som vanligt problem med glasögonen. Sen flöt det på bra tyckte jag även om jag fick stanna och släppa förbi ibland och ta lite andingspaus.
Totalt blev det 1000m på ca 31 min, svårt med tiden när man stannar för folk och någon paus här och där.
Första varven försökte jag tänka på fötter och knän. Glömde helt av att bara träna bentag blev allt direkt från början. Va vell lika bra det då. Sen kom jag på det här med blicken att titta rakt ner i basängen. Halvvägs började jag tänker mer på inte korsa mittlinjen, fingrarna samt att försöka dra armarna rätt så armbågen kommer nära ytan. Sista jag la på vad det här med axlarna att pendla från sida till sida.
Kändes helt ok när väl jag började tänka på alla delarna. Nu försökte jag tänka bort andingen ett tag och inte träna utblås eller va noga att räkna takten.
Nästa träning va tänkt bli torsdagkväll och samma upplägg, men leksandshallen va STÄNGD!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar