fredag 12 juni 2015

Morgonsimmning i veckan

Både onsdagar och fredagar har leksandshallen öppet basängen från kl 6. Så jag passar på att simträna innan jobbet. Målet har varit att komma dit och igång till runt 6.45 men slutat med 7 båda dagarna. Det har dock inte gjort så mycket då det varit lite folk när jag har dykt upp och jag har kunnat simma på en ½ bana mot mitten på stora simdelen utan att störa tanterna för mycket.

Onsdag
Tänkte jag skulle prova att simma mer än bara 1 längd i taget crawl och köra 2 längder på varandra. Struntade helt i att försöka få till andningen under vatten, nu kör jag en egen variant i att blåsa ut och ta ny luft samtidigt. Tar längre tid och får hålla igång med benen samtidigt.
Blev 1000m på ca 36 minuter. Varvade 100meter crawl men 50meter bröstsim.

 Använder 5 takt och andas ut och in ev extra bentag under den tiden sen fortsätter. På en längd 4 andningar. Första 500m stop vid varje längd, nästa 500m stop efter varje 50m ist. Alltså inte stanna i vändningen och andas extra.
Känns som att jag ibland glömmer benen.

Fredag
Då det gick bra att växla upp i onsdags ville jag testa med ytterligare ett snäpp. Simmade 1000m på ca 31 minuter. Varvade 150meter crawl med 50meter bröstsim. Inga problem att simma 3-1 längder mer än att hålla räkningen. Känns som att jag både är smidigare i vattnet men också att allmänt fungerar ok. Jag fortsätter med min speciella andningslösning, troligen får jag skäll i morgon på kursen men det funkar för mig. Är ibland när jag tar dubbla andetag eller inte hinner andas in hela andetaget som det kan bli lite trassligt.

Idag är det 21 dagar kvar till vansbro halvsim och de uppger att det är 11,8 grader i vattnet. brrr..men å andra sidan visade de 10 grader i måndags när jag kollade. Så fortsätter utvecklingen så här kommer det vara närmare 18 grader när startsignal går. (hoppas kan man alltid göra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar