tisdag 9 juni 2015

LCHF start

jag har en tid planerat och gjort lite efterforskningar gällande att lägga om min kost. Trotts det träningsupplägg jag har haft nu under en tid med i snitt 4 pass/ veckan april och maj så har vågen gått åt fel håll. Jag hade innan tänkt att jag skulle ha en vikt runt 60-61kg nu, istället visade vågen imorse 65kg. Vilket absolut inte är ok. Jag har som önskan att utgå från 60kg men har ändå en trivselvikt (den nivå som är högsta som känns ok) på 62kg.
Vet att en av mina största svagheter är småätande, den dåliga vanan kom när jag va föräldrarledig och varit svår att få bort. Sen är vell karaktären tyvärr inte så bra när suget slår till och man tänker att ja men lite måste man kunna gotta sig när jag ändå tränar så mycket. Men tydligen inte.
Sen vet jag mycket väl att cyklingen som varit huvudfokus tills nu inte är den bästa viktminsknings aktiviteten och att det finns goda chanser att det är en hel del muskler som växt.
Men nu är det verkligen stop. Vi hade redan handlat och förberett för att lägga om upplägget på lunch/middag denna veckan. Nu blev det så att jag lägger om allla måltider direkt. Sen kommer jag säkert äta något gott på helgerna ibland. Men from nu ska inte pilen visa uppåt på vågen. Sen återstår det att se om det blir kostförändringen eller träningsupplägget som ger effekten.

Jag kommer säkert göra några fel på vägen men måste lära oss LCHF och tänket med lite kolhyrater och mer fett från grunden. Inför vårt bröllop åt jag inget bröd eller pasta och det gav fint resultat så hoppas på samma effekt.

Tisdag:
frukost - (07:00) omelett ( 2ägg, 2msk grädde, ½ advocado, 5körsbärstomater, örtsalt )
                           två msk turkisk yoghurt
                           5 st paranötter
                           1 glas vatten

mellis - (09:50) 1 babybell ost
                          6 paranötter
                          1 flaska vatten

lunch - (12:15) köttfärsomelett från igår ( inkl broccoli och tomater )

mellis - (15:15) 1 babybell ost
                        Turkisk yoghurt + hallon

middag - ( 17:50) fetaostbakad torskrygg med broccoli & blomkolsmos, tsatsiki

kväll - (22:00) ½ advocado + 1 kokt ägg

min första dag med LCHF har gått över förväntan, inge akut matsug eller sötsug. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar