måndag 15 juni 2015

Första löparrundan på länge

Ja imorse drog jag och Amy iväg på första löparrundan sedan limsjönmaraton för en månad sedan. Efter det har jag enbart joggat 3km två dagar på stranden i Alcudia.

Bana: Började vid SiljansLax, via åkersjön och över åkern upp på Lisselbyvägen. Svängde upp på gångvägen och sprang runt bostadsområdet där till Källan och via Ga:Källberget förbi moskogen. Då det kändes bra fortsatte jag runt Rosen och hem.

Totalt: distans 7km, tid 42.29min, pace  6:04, puls 167

1) 6:16 - 115         5) 6:09 - 179
2) 6:14 - 168         6) 6:04 - 180
3) 6:09 - 176         7) 5:39 - 181
4) 5:59 - 178

Formen: Funderade ut en runda som skulle kunna bli 5-6km beroende på hur det kändes. Tänkte bara jag håller mig snabbare än 6:30 tempo är jag nöjd. Men det gick rätt så bra hela vägen, ingen ordentlig dipp. Kände som jag höll ett bra jämt tempo men när jag kollade på klockan såg jag att det kunde vara stora tempoväxlingar, ena stunden 5.40 och nästa 6.20.
När jag kom till Källan bestämde jag mig för att fortsätta och springa runt Rosen och få ytterligare en km. Från gångvägens start till Fältman va det exakt 1km. Bestämde mig för att ligga på i ett högre tempo sista km och wow vilket tempo det blev 5:39 jättebra och hade säkert kunnat vara ännu bättre om jag stannat vid våran väg började.

helt klart nöjd med passet, något för mkt kläder på mig och snorig. Lite fundersam på den höga snittpulsen, brukar inte ha så här hög puls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar