måndag 4 maj 2015

tung morgonjogg

Imorse ville kroppen inte alls gå upp ur sängen, för första gången på väldigt länge snozzade jag en stund. För en stund övervägde jag att hoppa över dagens träning, men men fick på mig vintertajts och iväg. Amy lika taggad och glad som vanligt.
Vi promenerade ner till korsningen till Laxen. Sen sprang vi över åkersjön upp på åkern och vek ner över knubbens, tillbaka andra vägen runt åkersjön och mot laxen. Fick avsluta med en extra vändning på strandpromenaden för att få ihop till 5km.
Det gick hyggligt att springa men fick jaga på mig själv mentalt för att hålla tempot uppe, hade gärna dragit ner på farten annars.
Promenerade hem från laxen och då kände jag mig orkeslös och att det inte hade gått att springa 1km till, men om sanningen ska fram hade det nog inte varit några problem.

Totalt: distans 5km, tid 29:49min, snittpace 5.58, puls 164

1) 6.08  150
2) 6.00  165
3) 6.06  163
4) 5.57  171
5) 5.38  176

Mötte mycket folk som va ute och promenerade för att ändå vara så tidigt på morgonen.
 +3 grader och sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar