måndag 27 april 2015

Segt morgonpass på ok tid


Morgonlöpning va på schemat idag. Hade kollat ut en runda igår kväll som skulle bli 9km alt 10km om jag kände mig pigg. Natten har varit allt annat än bra så va inga pigga ben när vi gav oss iväg. Strålande sol och klarblå himmel -1, i skuggan kändes det att jag va tunt klädd över benen. Att det inte skulle bli några 10km kändes nästan direk. Det va tungt och segt.
Startade vid Dalaenergi via åkern till yttermo och grusvägen till Heden, cykelvägen tillbaka till Leksand och över stora åkern innan jag vek av hemmåt via ST1.
Totalt: distans 8km, tid 48,01min, puls 165, snitt pace 6.00

1) 6.04 151  2) 6.10 161  3) 6.10 166  4) 5.53 159  5) 6.18 172  6) 5.42 168  7) 5.52 173  8) 5.51 174

Spännande att analysera dagens siffror lite. De tre första kilometrarna är över 6.0 i pace och km 2 och 3 på samma hastighet. Sen är de tre sista kilometrarna under 6.0 i pace och km 7-8 nästan samma hastighet. På km 5 va det en tung stigning upp till grusgropen i Heden, jättejobbigt och sämsta hastigheten på rundan. Strax efter går det tvärt utför vilket gjorde snabbaste km på rundan. Backarna är ungefär lika långa och hastigheten är lika mycket över 6.0 uppför som det är under 6.0 nerför.

Flera gånger försökte Amy svänga in på vägar som leder till Källan men jag sa nej. Även om min kropp flera flera gånger också säkert tyckte det samma. Kändes tung och sliten flera gånger, nästan lite illamående en period. Trodde inte jag skulle orka hela rundan. Nu genade jag av den lite på slutet och sprang via st1 hemmåt istället för Åkersjön – Siljanslax. Dessutom gick jag ifrån Rosen där jag kom upp i 8km. Hade jag sprungit hela vägen som planerat så hade jag nog fått ihop en mil. Får bli en annan dag när man kanske har lite bättre nattsömn bakom sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar