söndag 26 april 2015

Lång runda

Strax efter 11 drog jag iväg på cykeln. Blev som planen va från början, även om det igår såg ut att bli annat. Hemifrån till Tällberg mot kullsbjörken. Sen uppför mot bergsäng och norr Lindberg, därifrån mot Torrberg och Leksand. 
Blev årets längsta runda och nog det längsta jag kört. 

Totalt: distans 40km, tid 1,59,15t, snitt hastighet 20,2km/h

Ut till Tällberg gick det jättebra, flöt på bra bara jag passerat sommarland. Tungt upp för dalecarliabacken men sen blev det en go utförslöpa mot Laknäs. Fram till kullsbjörken blev det några stigningar men gick rätt bra. Va från kullsbjörken och upp till Lindberg det va jobbigast. En mil skogsväg vid kullsbjörken sen fortsatte stigningen till bergsäng. Från Lindberg lutade det på utför nästan hela vägen ner till rv70. Sista biten hem gick också bra. Men oj vilken motvind det va från Lindberg och hem, ändå höll jag bra hastighet. 

Pulsklockan fick batteritorsk i bergsäng. Fram tills dess hade jag kört 21km på 1timme och maxpuls på 174. 

En bra runda med kuperingar nästan hela tiden. Fin natur. Massa blommor och 2 rådjur. Tänkte köra den nästa helg ev med racer för att jämföra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar