fredag 10 april 2015

"mini" triathlon idag

06.00 började dagens träning med en löprunda tillsammans med Amy. Hade funderat på att prova lite intervaller och springa en kortare runda bara. Så fick det bli. Började hemma på gatan och joggade lugnt ner till Laxen sen körde jag intervaller 30sek(fort) -30sek(lugnt) 10st vilket blev till vägen bortanför Åkersjön och tillbaka en bit. Efter det joggade jag på i normalt tempo en stund för att få ner pulsen (tyvärr fungerade inte pulsmätningen). Väl framme vid kajen igen körde jag ruscher vid varannan lyktstolpe och jogga varannan. Avslutade med att jogga i normalt tempo från Laxen runt Rosen och hem.
Totalt blev det 4km på 24,59 min och snitt pace på 6.14

in hemma och åt frukost gröt m äppelmos, äggvita och två glas vatten. Innan hade jag bara tagit en liten näve russin och ett glas vatten. Vägde in på 62,4kg hade tänkt gå under 60kg till vättern.

Cyklade hemmifrån till simhallen

Simmade 500meter (10varv) bröstsim på 15 minuter

--> mini triathlon = bra start på helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar