torsdag 9 april 2015

Lissie v 15

Torsdag: på morgonen va det tid för skoavtagning och barfotaväder. Värkade inte så mkt pga hovarna blir mjuka efter att haft skor och kommer nötas ner mkt själv i början. Tog en ordentlig rykt också samt några varv i corallen. 
Kvällen tog vi en skrittur på 1 timme, första ridturen på 15 dagar. Hon gick fram fint utan några problem. Gick både på små stigar, sandväg, grusväg och asfalt. Kändes framåt och pigg men överilade inget. Förvånansvärt cool för att vara första ritten på så länge. 

Lördag: 1 timme mest skritt och en travsträcka. Lackverkstan ut till vägen, mötte 2 crossar som jag fick kryssa mellan, lungt häst. Pigg när vi kom ut på vägen, travade till yttermo. Lite nipprig. Red genom sagoskogen och lillskogen hem. Trollskogen bjöd på ett kast i sidled och nerver utanför. Vid första gården lät något och hon skyggade iväg ut på åkern, skärrad. Nästan hemma gick vi mer på tvärsen och bakåt än något annat. Hel tossig! 

Orosmolnet just nu är framtida boende, rulliansen på gården fortsätter tydligen vid månadsskiftet 😞 

Söndag: planen från början va att rida till Siljan och busa lite på sjöbotten. Men en halvtimme innan jag åkte upp började det blåsa ordentligt. Uppe i stallet blåste det så kraftiga kastvindar så jag nästan va beredd att strunta i att rida. Tur jag ändå tog tjuren vid hornen och tog på mig säkerhetsvästen. 
Det blev en mycket trevlig tur sett i backspegeln. Synd bara att jag inte satte på gps'n. 
1,5 timme mest skritt men även en del trav och två galopper. 
Red genom skogen mot västannor och runt punggattu sen över kullen. Travbanan bort med en avstickare åt vänster, ner förbindelsen och över djupa diket hem. 
Otroligt lugn för att vara så blåsigt och ändå så mkt energi i kroppen. Försökte svänga ner från travbanan och jag fick kämpa emot, strax efter tog hon galopp på eget initiativ. 

Till veckan hoppas jag på rida tisdag och torsdag sen kanske en körtur på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar