onsdag 15 april 2015

Blytung löprunda

Planen va att simma i morse och sen ta en cykelrunda efter jobbet.
Blev 500m på 14min i morse i polen. 

Men ingen cykling. Istället behövde Amy komma ut en sväng så snörade på mig löparskorna istället. Klädde mig på tok för varmt, vintertajtsen, långärmat +jackan phh. 
Gav mig iväg och kände gatan ner här att det kändes inte alls bra i låret, som steget blir kortare och det stramar. Släppte efter ca 1km löpning men kände att jag inte hade den vanliga kraften. Fanns ingen extra växel att läggs i. Vaderna kändes spända och hårda, speciellt när jag sprang på stigen. Lite extra ansträngt när det gällde andningen, pollen? 

Sprang hemifrån, via laxen, längs Siljan till knubbens badplats upp på åkern och tillbaka via åkersjön. 

Distans 5km, tid 32,44min, pace 6,33

1) 6,24. 2) 6,42. 3) 6,42  4)6,20  5) 6,35

Kände mig riktigt dålig direkt efteråt hur ska 15 km gå till. Vet att en svacka kommer förr eller senare och hittills har löpningen bara gått framåt och gett bra resultat. 
Kroppen va inte på banan idag, bara acceptera och ladda om. 

Som jämförelse till dagens känsla och resultat kan jag blicka tillbaka till 30/10 då jag sprang samma sträcka nästan och hade då snitt pace 7,22 och jättenöjda med det. Tänk va långt jag kommit med löpträningen efter det😃 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar