onsdag 1 april 2015

både vinter/vår cykeltur

Jag idag va det först vårväder och barmark, tom så man kunde se några tussilago i väggrenen upp mot Torrberg. Sen mellan Torrberg och Leksboda kom vintern ikapp oss med både snö och is över hela vägen, fick köra med en fot i backen i mkt låg fart. Sen tillbaka mot leksand igen blev det en väldigt lerig och blöt åkerväg. Både jag och cykeln fick oss en fin lerinpackning idag. Det gick inte fort bitvis pga detta men ändå kul att slippa asfalten lite.
Svackan idag va verkligen upp till Torrberg, en lång seg stigning på flera kilometer och på slutet sög det ordentligt i benen. Kändes som cykeln gick utan luft i bakdäcken mellanåt. Sen stundtals gick det som på räls tex biten på riksvägen. Den på förhand tunga delen, backen upp till Lima kändes super enkel idag.

Totalt: distans 19.06km, tid 1.01.27t, avg speed 18.5km/h, max speed 58,6km/h.

5km 14.16
10km 33.17
15km 51.08
19km 1.01.27

Va beredd att cykeln behövde en tvätt och kläderna en dusch när jag kom hem. Min snälla man erbjöd sig tvätta cykeln imorgon åt mig =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar