fredag 6 mars 2015

Start påskutmaningen

Min kära kollega Jonna som är så driftig har dragit igång påskutmaningen. Målet är 20 löppass mellan 1/3-1/4. Alla som gör 10 pass eller mer tävlar om priser.
Jag tvekade om jag skulle vara med då jag är tveksam att hinna med 10 pass, men när PW får räknas så ska det gå bra. Blir ju många hundpromenader / vecka😉
Idag ville jag röra på kroppen lite efter tisdagens utmaning. Ingen vidare träningsvärk har jag haft till min förvåning. 

Dagens löppass hade som mål innan att springa 4 km utan att kolla tid eller puls. 
Slutade med att det blev 5km på en väldigt bra tid, tryckte på efter 3km. 
Amy följde med utan problem idag. 

5km      30,09minuter.   Pace 6,02

1. 5,48   2) 6,41  3) 6,23  4) 5,43  5) 5,34

Sprang hemifrån till rosen och ner mot båtarna och till folkhögskolan, vidare över åkrarna, över vägen längs ga siljansnäsvägen till åkeröskola, avslutningsvis ner till rosen och gångvägen hemmåt. 
En runda runt Åkerö 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar