torsdag 26 mars 2015

morgonjogg

Började fundera igår kväll på om jag eventuellt skulle jogga en sväng innan jobbet idag. Något som jag för en stund ångrade imorse när klockan ringde. Men men med två glas vatten och ett ägg i magen snörade jag på mig löparskorna och tog med mig Amy ut. Termometern visade -2 grader, flaggan vajade rakt ut och klockan visade 6.00.
Men men iväg kom vi. Första kilometern gick som vanligt vid tidig löpning långsamt, över 7 i pace och några stopp för Amy´s skull. Sen så fick vi upp bättre fart, lite stelt i steget speciellt höger bak. Kanske dax att ta lite mer allvarligt på stretching som aldrig varit min grej.

Totalt: distans 5,50km, tid: 35:09, pace 6,23, puls 145
fick radera telefonens uppgifter då de inte alls stämde med varandra, den visade 6,3km.

1) 7.19  113  2) 6.18  150   3) 6.15  147   4) 6.01  160   5) 6.10  160   6) 6.09  157

morgonlöpning är något väldigt nytt för mig och delvis känns det mot min natur då jag alltid vill ha frukost först. Men det går ändå bra bara kroppen har fått komma igång lite. Sen är det mycket svårare att hålla ett stabilt tempo.

detta blev nr 14 i #påskutmaningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar