tisdag 24 mars 2015

Lissie v 13

Tisdag: Bestämde mig i helgen för att jag skulle köra ett pass med galoppintervaller på travrakan. Så fick det bli. Skrittade 15 min innan jag satte på GPS´n och slog av 10 min hemifrån, detta för att få se hur hög hastighet vi kan komma upp i. Travade genom skogen upp till korsningen sedan blev det 6 enkla vändor alt 3 trt vändor på rakan med galopp/trav intervaller. Två farliga snöhögar och lite hopp i sidled på andra ställen hann vi med också. Hon är så rolig ponnyn första trt-vändan va hon med på allt men lättskrämd. Andra vändan ville hon byta gångarter själv när hon ville, samma sak vid tredje men nu blev galoppsträckorna kortare än tidigare. Kändes inte som att det va aktuellt att fortsätta efter 3 varv, så skrittade hemmåt. 5 min senare va hon på G igen =)

totalt: 11.83km, snitt 13,6km/h och maxhastighet 36,3km/h, tid 52 minuter.
hela ridturen blev 1,20 t.

Lördag: kom till stallet och blev en lång rykt med flätning av man, dubbla inbakade. När jag hoppade upp kändes det direkt att hon inte gick rent, så hoppade av. Kollade i corallen och nickade ordentligt på höger fram. På med liniment.

Söndag: Pernilla kollade av henne och fortsatt lite halt men inte alls så tydligt som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar