onsdag 18 mars 2015

Lissie v 12

Måndag: planerade en lugn skrittur med inga måsten. Red iväg med tanken på att rida runt/ upp & ned bakom lackeringsverkstaden. Allt gick lugnt och fint till jag kom på att skutta/kliva över de små rishögarna kan vi göra. JA skrek Lissie och ladda på som tusan, fick hålla mig i manen runt trädet första gången och andra gången styrde jag åt motsatt håll och hon fortsatte galoppera. jättekul! Så hoppning på Hackamore rekomenderas INTE. För att lugna ner oss gick vi lite offroad också.
Totalt 1 timme skritt (inslag av annat)

Tisdag: Vaccinering hästinfluensa
Max va med och efter mellis och skogslek gick vi ut och hälsade på Lissie, han sprang fram till henne och jag lyckades få ett ögonblick väl värt att bevara <3

Lördag: planen för dagen ändrade jag flera gånger och tillslut bestämde jag mig ändå för att prova köra med släden på den lilla snö som kom igår. Det va -1 ungefär men solen värmde fint. Pernilla och Fredrik hängde med bakom oss. Fredrik gick in med henne i skaklarna och fick till det på andra försöket. Körde ut mot heden och runt mysrundan, upp på travbanan och ner vid skylten. På några få ställen va det barmark framme och hon fick ta i. Provade trava vilket gick jättebra så vi fortsatte med det en hel del. Tex från heden upp till travbanan. En lätt svettig tjej va det när vi kom hem. Vid garagen va det en STOR djup vattenpöl men det gick fint ändå. Över sand eller barrmark korta sträckor gick fint. Osäker hur lång tid vi va borta 1,10kanske? 
Hade kameran med mig och tog lite bilder både i hagen och när jag körde. 

Söndag: morgonen kom det stora snöflingor men inte så mkt mer på marken. Valet och kvalet om jag skulle rida eller ta släden, lär vara absolut sista snön. Men igår frös jag och idag blåste det ordentligt kallt. 
Fick bli en ridtur: via lackverkstan till sandgropen och runt - över vägen en bit - via källan och skoterleden - grusvägen - korta vägen över åkern och genom byn hem. Totalt 9km på 1,20t. 
Försökte fokusera på att sitta stabilt och stilla med skänkarna. Kändes rätt så bra. Kort trav med nedsittning och lugna övergångar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar