fredag 13 mars 2015

Lissie v 11

Torsdag: möttes av en lerinpackad häst, tur jag hade köpt en ryktsten. Nu släpper hon massor. red i skogen 1 timme, kom tillbaka precis när det blev mörkt. Het och tittig, stark och lyssnade dåligt. Red ut på vägen mellan hede och yttermo, svängde in över källan sen över stora åkern och vägen hem. 

Fredag: tog med barn sovandes i vagnen och Amy till ridbanan. De i en hand och Lissie i andra. Blev 45min träning på ridbanan i strålande vårsol +6 grader fick ta av mig jackan. 
Värmde upp med halvhalftigenom med volter. Sen trönade vi lite på flugan med fokus flytta med rak kropp. Gick fint undan vänster, undan höger hjälpte jag till med spö mot bakbenet. Lite stora volter i trav och 8an. Sen avslutningsvis lite galopp från skritt. Jättepigg men gick rätt fint i vänster varv med lite eftergift. Stark och lite springig i höger varv. 
Promenerade fint hem igen. Hade Hackamore på idag. Lite tung blir hon men kan använda båda händerna innan hon ger eftergift. 

Lördag: planerad långritt på 17km och 1:58t. Jättekul att göra denna ritt med en fantastisk ponny som va med på allt jag bad om och kryddade på lite extra själv också. Flera gånger va plogade snöhögar farliga: blåste och fräste, hoppade i sidled, nitade och slog över i korsgalopp va några konsekvenser. Vi hoppade även över ett hål i isen på ett ställe och landade i korsgalopp och bus. Lite längre fram blev det ett hastigt kast i sidled och jag hängde lite på halsen. Att hon orkar busa så där, men underbart kul. 

Sträckan: skogen till västannor och runt punggattu- travbanan till heden- skogen upp på yttermovägen- kvarnen förbi ridskolan till källan- skoterleden och grusvägen till källberget- åkervägarna- mysskogen - hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar