lördag 28 februari 2015

power i benen och järnvilja

Bestämde mig i förmiddags för en löprunda efter skidorna på tv. Så vid 16 tiden snörde jag på mig skor med målet att lyckas springa 5km under 30 minuter vilket skulle innebära att jag måste springa jämnare och snabbare tempo. Redan förra rundan kände jag att det skulle vara möjligt, men då va Amy med och inte på topp. Så idag stack jag ut ensam istället.

Sprang hemifrån via rosen över bron, allen bort och sen ner vid vårdcentralen, förbi station, ner på kajen och upp för kajenbacken, över bron, förbi rosen och hem.
Traditionellt brukar jag öppna försiktigt och sedan öka, en svacka brukar kunna komma på 3e kilometern som går långsammast. Men INTE idag =)
Lite tungt med andningen, kändes att luften va lite kallare. Men benen kändes lätta, när det kändes tungt visade ändå klockan på god fart.

Telefonen
Totalt: distans 5km, tid 28,37min, avg pace 5.44, max pace 4.36

Klockan
Totalt: distans 5,01km, tid 29,01, pace 5,48
1. 5.50    2. 5.49    3. 5.38    4. 5.53     5. 5.49  180

Upptäkte i kajenbacken att pulsbandet inte låg emot ordentligt så va först sista km som jag fick notering på puls. Men gissar att jag legat högt kanske mellan 170-180 ungefär.

Efteråt va det en goo känsla. Nu hoppas jag kunna konservera detta och ta det med till halvvasan på tisdag. Fram tills dess blir det ingen mer träning, nu är det bara vila som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar