onsdag 25 februari 2015

bromskloss och pigga ben

Ingen bra kombination men idag va första dagen som min trogna löparkompis inte ville lika mycket som jag. Tyvärr ville jag mer än jag kunde få ut idag pga Amy hela rundan höll sig bakom mig och flera stopp. Själv kände jag mig pigg och hade fart och kraft i benen.
Bestämde mitt på dagen att vi skulle ta en runda när martin kommit hem från jobbet. först tänkte jag ta samma runda som sist med målet att förbättra tiden från sist. Men bestämde mig ändå för en annan runda.
Nya rundan blev hemifrån via åkeröskola och sen över bron ner på strandpromenaden, upp vi kyrkan och ner och förbi vårdcentralen. Hela den vägen och ner på kajen, upp för kajenbacken över bron förbi rosen och mot edshult. Sen blev det småvägarna upp och ner för att få ihop jämna kilometer.

Telefonens statistik
Totalt: distans 7,04km, tid 44.11min, avg pace 6,17, max pace 4,41. Vilket gör en förbättring på 5km tiden. Ny bästa tid är nu 30,40min. Surt som tusan, utan Amy hade jag kanske kunnat göra 29min.

Klockan visar på:
Totalt: Distans 7,01km, tid 43.59min, puls 155, pace 6,17

1 - 6.08  78       5 - 5.55  174
2 - 6.23  154     6 - 6.25  174
3 - 6.38  170     7 - 6.19  173
4 - 6.08  164

Kroppen kändes bra och det fanns mycket mer att ge än detta. Så skön känsla. En stund efter kändes liten spänning i rumpa och vad. Men kom inte åt det med stretching tyvärr. Nu vill jag bara ut igen och ge ALLT. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar