tisdag 6 januari 2015

vecka 1

blev inte alls som planerat, men den träning som blev av får jag vara nöjd över.
Veckan sammanfattas så här;

Tisdag: 5,5 km löpning med Johanna och Amy en helt ny runda som vi kan kalla runt Noret och hem. Vi höll oss efter Johannas normaltempo vilket resulterade i pb för mig på 5 km med pace på 6,33 =) Totalt blev det 36minuter i -1 grad och nysnö. Kände på slutet att jag hade mer att ge och hade nog kunnat slipa tiden ytterligare, johanna drog istället upp farten åt mig mellan 2-3 km.
Premiär för pulsklockan och gillar den skarpt, plingar till lite vid varje km så man vet hur långt man sprungit.

Torsdag: 5 km skidåkning i källanspåren enligt tidigare inlägg.

tyvärr regnade den lilla snö vi hade bort på natten så det är nu helt grönt ute.

Hade tänkt mig ett till pass med backintervall löpning under helgen men pga olika omständigheter blev det aldrig av =( Mycket med Max födelsedag.
Så nu är det skärpning inför vecka 2, så här kan vi inte fortsätta =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar