onsdag 7 januari 2015

Backintervaller

Bestämde mig imorse för att passa på att träna när Max skulle sova. Så på med löparskorna och gick 5 minuter för att han skulle somna in innan jag började.

Totalt blev passet 5km på 38,08minuter med snittfart 7,38 och snitt puls 161. Sprang 1,5 km uppvärmning sen 10*80 meters intervaller uppför backen vid vattnet. Avslutade med att varva ner samma sträcka som uppvärmningen. 

Va första gången jag använde Pulsbandet och hittade inget på klockan under passets gång. Måste lära känna klockan bättre. 
Första gången jag körde intervaller och målet va 5st men hoppades på 10st. Första 4 gick lätt sen blev det tyngre och tyngre, sista 2 mådde jag illa. 
Vagnen parkerade jag nära botten av backen. Men va med på resten av passet. 
Nollgradigt och nysnö, så lite halt på sina ställen. 

Kände mig nöjd efteråt. Ingen topptid men fokus idag va öka stegen uppför backen. Snitt 20 sek uppför och 40-45 sek nedför. 

Sprang mellan lampa 1 till 3 trt vilket blev 80 meter. Totalt är backen ca 150 meter men där är vi inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar