onsdag 14 januari 2015

spyfärdig träning

igår va det äntligen tid för att dra igång med träningen på hallen. kondition/styrka med favorit instruktören stod på schemat.
Passade på att förnya mitt kort, fick bli 6 månader efter mycket velande. Så nu sträcker det sig till mitten av juli, vilket blir lagom så att 3/4 av klassikern är gjord. Sen kan jag fokusera på utomhusträning med MTB och löpning. Så får vi se hur det blir i höst, ett helårskort eller 9 månaders.

passet är upplagt som så att vi gör 5-6 styrkeövningar i dynamik och fart. tex. benböj och axelpress påvägen upp. efter ett varv gör vi samma övningar igen en gång, sen nästa block.
Igår fick jag ge upp vid några tillfällen speciellt när jag blev ordentligt illamående och nästan trodde jag skulle spy =( stående i plankan och springa med benen mot pannan så fort man kan; både träning för pumpen och styrka. Nästa va i nästa block benböj 7 *7 *7 = djupa upp till hälften, uppifrån ner till hälften och sedan hela vägen.

idag har benen känts förvånansvärt pigga men  de har stelnat mer och mer under dagen och innan stallet visade viss stelhet i benen och rumpan. Gissar att morgondagen blir tuff =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar