måndag 19 januari 2015

Bra glid nerför & uppför

Dagens träning blev skidor i källan. Redan innan kände jag på mig att blå extra skulle bli för kall valla för dagen, men stack iväg ändå på vinst eller förlust. Spåren va över lag väldigt bra. På två, tre ställen fick man trampa runt i kurvan för att följa spåret. Men annars kanon med tanke på hur det regnade förra veckan.
Planen va minst 1 varv och helst 2, det blev 3😃. 
Varv ett höll på att bli en spagat, varv två blev en vurpa och varv tre gick bra. Men jag märkte redan i första uppförlutan att jag inte hade något vidare fäste. Vet inte om det va inbillning med kändes värst på första varvet. Jag stakade på och försökte hålla mig i spåret även uppför ändå. Armarna fick slita. Fördelen va att det gled fint nerför och jag fick träna teknik och våga stå på ordentligt. Riktigt kul och slingan i källan är verkligen bra träning du hinner aldrig tröttna på naturen. Det är uppför och nerför små små variationer, långa och korta branta sen två vad jag kallar V områden efter varandra. 

-2 och jag körde i underställ och skid dressen bara vilket funkade bra. 

Som vanligt gav klockan och telefonen olika angivelser. men jag klockade av varje gång jag kom tillbaka så jag fick varvtiderna för sig. 
Totalt: distans 15,16km, tid 90,81min, pace 5,88 och puls 155. 

Varv 1: distans 4,95, tid 29,08, pace 5,53 och puls 153. Varv 2: distans 4,95, tid 29,55, pace 6,02 och puls 158. Varv 3: distans 5,26, tid 32,18, pace 6,09 och puls 154. 

Lite ömmande i ryggen nu någon timme efteråt, kände direkt efteråt att rumpan hade fått sig en omgång också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar