onsdag 14 januari 2015

backintervaller med stavar

idag fick det bli backintervaller nästan enligt förra veckans upplägg, men pga all snö som har kommit fick inledande och avslutande joggen bli upp till folkhögskolan istället för mot laxen. tog även med mig stavarna denna gång och använde dem vid intervallerna. En ny upplevelse för mig och funkade så där, hade behövt vassare spetsar då de halkade mycket.
intervallerna gick bättre än förra veckan, inge illamående. Använde även pulsbandet så jag kunde övervaka vad den låg på. Oftast va pulsen runt 180-182 i toppen av backen några gånger mer ända upp till 186 sista vändan och någon gång bara 178.
jobbigaste med dagens pass blev den avslutande 1,5km fick gå en kort bit mot folkhögskolan och sen nästan hela backen upp när barnvagnen skulle med upp. detta förklarar att siffrorna blev sämre än förra veckan på totalen.

totalt: distas 5km, tid 40.28min, snitt pace 8,01 och snitt puls 165

varv 1: pace 7,15 puls 150
varv 2: pace 8,12 puls 167
varv 3: pace 8,04 puls 173
varv 4: pace 8,36 puls 165
varv 5: pace 7,59 puls 173

summa summarum va känslan när jag kom hem att hjälp vilka tunga ben efter intervallerna, nära döden upplevelse och hade jättesvårt att få upp farten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar