måndag 5 juni 2017

Vecka 22

Jag på semester och kom hem fredag lunch. Hade bett Ida om att ta ut Lissie men det blev inte av.

Fredag: Åkte upp när barnen hade somnat strax efter 18 tiden för att lyfta henne lite från hagen. Hon kom mot mig och följde gärna med. Vi borstade lite och sedan gick vi mot ridbanan. Hade först tänkt en promenad bara men vi hamnade där. Fick till ett bra pass med frihetshoppning ändå.
1) trava i lina på volt över upphöjda cavaletti (högsta) både med en och med två cavaletti. Båda varven och lite blandat en eller två. 2) satte upp två på varandra och lät henne hoppa löst över dem. Riktigt fina språng. 3) satte ner och gjorde längdhinder av dem istället. Hon hoppade så högt och långt så särade på dem direkt men fortf mkt mkt luft under hovarna.
Nöjde oss så och promenerade hem idag. Lite osäker på hur länge vi va ute men ca 40min totalt.

Lördag: Planen va att få till en fartträning, målsättning 10km på en bra hastighet. Va osäker på vart jag skulle rida så blev lite planlöst.
Bana: red förbi lackverkstan upp över sandbacken runt sandtaget och över mot ridskolan. Upp under kraftledningen och runt där lite uppför/nerför innan jag red tillbaka via kvarnen till sandtaget. Där Tog vi en skogsstig över till rotstigen och över travbanan och hemmåt. Riktigt fin kändes hon och va sällan jag behövde driva, gick på för egen maskin. Fick kämpa lite i de tunga sandbackarna men annars tuffade det på bra. Fick kämpa lite för att det skulle bli fullt 10km.
Totalt: distans 10km, tid 50:49min, hastighet 1,8km/h

Söndag: Tänkte mig en mysrunda i skogen då vi gick på hårt igår. Men omvärderade både den tanken och vart vi skulle rida flera gånger. Jättekul när det blir så spontant vart man ska men också hastigheten. När jag red iväg va ändå planen att ta 2 finn & vinn kontroller nr 19 & 20. Testade en ny app också som jag fått tipsat om; sports Tracker men den gav inget mer än vad redan Endomondo gör.
Banan: skrittade längs asfaltsvägen bort till korset efter bilvägen in till skjutbanan. Sen red jag stigen längs med vägen till stora stigkorsningen och ut på gula slingan till kontroll 19, nedför backen och över yttermovägen. Rundande upp mot grusgropen nerifrån och sedan på ytterkanten. Tog en av backarna på kanten uppför mot nr 20. Sen trixade vi oss hemmåt via bakvänt på blåa ut mot crossbanan och skjutbanan runt där och sen hem via asfalten. Ritkigt roligt och tror vi hittade någon stig som va ny för oss också. Älskar verkligen att rida runt huller om buller i skogen.
Kändes lite loj och slö till en början, skrittade länge. Men strax innan kontroll nr 19 tände hon till och sedan va det hur kul som helst hela vägen hem. Så glad att vi börjat öka farten så här.
totalt: DISTANS 8,24KM, TID 1:12MIN, HASTIGHET 6,8KM/H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar