onsdag 24 maj 2017

Veckans träning, vecka 20

Tisdag: Måndag lunch köpte jag årets karta av Finn&vinn. På kvällen kollade jag genast ute en runda att springa på morgonen efter utifrån att kunna hitta så många kontroller som möjligt. Nr1 hade jag redan sett på söndagens löptur. Så planen blev att springa hemifrån och bort mot brandstation via gerd för att ta nr 4, därifrån springa på skogsstigen upp mot moskogen och bakom elfirman till nr 5. Backen upp och förbi källan, vid sista gatan ta in i skogen och hämta nr 6 innan jag vek av ut på stubbåkersvägen och till åkersjön och nr 3. Avslutade med nr 2 uppepå höjden vid rosens lada och trumslagarvägen hem.
Benen va stumma, kändes som jag sprang i en bubbla så konstig känsla. Amy va inte alls på G, varje gång jag släppte henne va hon långt bakom. Va mer vilja än ork på denna runda. Men kul att äntligen springa efter kontroller igen.
totalt: distans 6,5km, tid 41:51min, puls 159, pace 6:25

Onsdag: promenad med Lissie och maria i skogen vid stallet. Blev 50 min och 4,3km. Utgick även idag från Finn&vinn, ikväll blev det nr 11 vid blåas stig till vänster sen fortsätta blåa till travbanan, upp ovan den och följa vandringsleden och där hitta nr 12. Travbanan ut och vika ner vid skjuttornet och gå förbi dalavatten och ut mot asfaltsvägen tills jag såg skjulet med nr 10. Tvekade vart snabbaste vägen va till nr 10 därför gick jag tills jag såg den, men hade rätt hela tiden och skulle kört på min ursprungsplan. Men utan kartan i handen så jag kunde kontrollera tog jag det säkra före det osäkra.

Torsdag: Direkt efter jobbet gav jag mig ut på en löprunda med Amy och kartan. Varmt som tusan och insåg snabbt att jag hade för mkt kläder, svetten sprutade. Plockade finn&vinn 21,22,23,34,35. Vilket blev en runda hemifrån ner vid kajen, förbi stationen och upp vid sjuksjugan, in mot svärmor och vidare mot korstäppan och ner i skogen där. Fick leta efter kontroll nr 34 som va flyttad. Sen över till småplanerna innan jag sprang över skolgården hemåt. Varmt med gick ändå ok.
Totalt: distans 7km, tid 42:51min, puls 162, pace 6:07min/km

Lördag: Vasaritten
               Sträcka 1 - distans 31,58km - tid 2:55:21min - puls 165 - pace 5:33
               Sträcka 2 - distans 19,96km - tid 1:47:24min - puls 150 - pace 5:23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar