måndag 2 januari 2017

Lissie v 51 & 52

V 51
Blev bara en slädtur på Måndagen

Slädtur på 1t, på nya vägar. Vi fick hjälp av sofia iväg, men gick i direkt utan problem. Hade bestämt mig innan att försöka köra öglan. Så fick det bli och det gick jättebra. Travbanan va inga problem inte heller vägen hem därifrån. Körde stabilt och fint. Va mildväder och inte lika fint som dagen innan. Parkerade utanför tältet och sedan kopplade vi ifrån för att träna i klivning i skaklarna igen.
Båda gångerna gick det fint direkt, fokus ett steg i taget. Andra gången gjorde jag det på långt grimskaft och satt framför henne, supernöjd med resultatet. övning ger färdighet, nu ska vi lära oss stå still bara.

Sedan åkt jag bort tis - tor, då det började töa. När jag kom tillbaka va det katastrof med is överrallt och gick inte att rida. Vi fick under helgen stänga ner dem i dalen pga halkan.

v 52
Måndag: försökte rida i sommarhagen. Först blev hon rädd för katten, sen för ett stuprör. När hon halkade lite så beslutade jag att avbryta. Blev typ 10min.

Tisdag: Blev en kort ridtur i byn där vi fick kryssa mellan isfläckarna. Va värst förbi björn sen va det inga större problem. Blev rädd för en skata och lite tittig vid stamnäs. Skritta 35min i byn va behövligt men i underkant vad som hade behövts.

Onsdag-Torsdag: Verkade hovarna och provade bootsen. Kommit snö på isen så gick inte att rida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar