måndag 7 november 2016

Lissie v 44

Veckans plan blev helt platt fall kan man säga. Tisdag kom snö och sedan från torsdag minusgrader hela dagen.
Skulle ha ridit måndag, sen borta tis-fre och hoppats någon annan skulle ha ridit en/två dagar för stt jag rida lör och sön.
Istället blev det så här: 

Torsdag: planen va att åka till stallet och löshoppa eller tömköra med Milla i bärsele, i värsta fall en promenad. Men fick oväntad hjälp då Elin tog Milla i vagnen så jag kunde rida. 
Blev en skrittur barbacka på 45min, genom skogen efter kohage och över ravinen för att sedan ut på asfalten hem. 


Lördag: riktigt ruggigt väder och osäker på hur underlaget skulle vara gjorde osäkerhet på vart vi kan rida. Blev att vi red mot heden sen tog lite småstigar här och där. Hittade en för oss ny in vid försvarshusen. Sen vände vi upp på travbanan och tog sträckan vändplan-vägen hem 3 gånger. Va någon som inte ville vända bortåt. Sen lilla stigen hemmåt. Stensäkert på fötterna bortsett från när vi korsade travbanan där det ej va harvat. Blev rädd för plogkant. 
Blev 1,15t i blandat tempo. 

Söndag: blev körning med vagnen efter drygt 11 månaders uppehåll. Den känns fortf stor och klumpig och att jag inte är helt bekväm med den. Tog en liten runda på närmaste vägarna då jag va osäker på underlaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar