tisdag 4 oktober 2016

Veckans Träning v40

Tisdag: mammaträning i gropen och Karin fokuserade lite mer på rörlighets träning idag. 
Gjorde bla en jobbig variant på plankan. Plankstå på knä och sedan luta fram över axlarna och dra med händerna framåt, sedan släpp och runda ryggen. Utfall, direkt upp i benspark. Håll emot i magen.

Onsdag: löpgruppen samling rosen. Sprang dit sen va det uppvärmning upp förbi skolan, ner på åkern. Start intervaller vid åkersjön. Planen va att springa: 
 5 x 2 min, 3 x 1.5 min, 2 x 1 min med 45-30 sek stå vila! Jonna visslade när det va dags att springa och stanna. Blev att springa nästan till laxen trt + en till vid sjön. Sen 1.5 min startade i backen mot fhsk, tog rygg på Amanda och Jenny där. Avslutande 1min på strandpromenaden. Som vanligt tungt att hålla bra fart, kroppen säger ifrån snabbt under 5 i pace. Jobbigt som tusan, va påväg att ge mig. 

Torsdag: mammaträning vid gammelgården. Körde många parövningar, några nya tex: klappa rumpan istf vaden, krama bakifrån, brottning ( utfallaposition händerna på varandras axlar och trycka bakåt), boxa ( sitta på knä och boxa uppåt på den andras händer). 
Sidoplanka och arm upp, sen vrida armen in under kroppen bakåt. 
Fulhållning raka ben händerna i marken, sen lyfta båda benen en kort stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar