söndag 2 oktober 2016

Lissie v 39

Måndag: Farmor barnvakt så jag kunde åka iväg. Tog fram alla reflexer så de finns där uppe även om man ogärna vill behöva använda dem. Blev en ridtur på 41min, öglan + delar av travbanan. Försökte hålla ett bra tempo hela vägen. Travade fram till ravinen och sen fram till genvägen. Galopp jobb upp till travbanan + den bort till skylten. Flera gånger blev det stutts på alla fyra pga något som va farligt. Red via lilla bäckenövergången hemmåt med en extra runda vid dalavatten. Kände att hon kampade lite och ville gärna bestämma. en litet protestspark blev det när hon ville sticka iväg.

Onsdag: snälla farmor ryckte in även idag. Med tanke på hur humöret har varit nu några gånger så tänkte jag att galoppintervaller passade bra. Blåsa ur lite. När vi kom i korset vid Kenneth va det full avverkning så fick värma upp i lilla öglan och sen köra intervaller bara på den preparerade sträckan. 
Vi började träna övergångar: skritt-halt, skritt - trav. Fungerade superbra till avverkningen då blev det för mycket och lite springit. Väl i backen upp till travbanan lugnade hon ner sig igen. Körde korta galoppintervaller med i kortare galopp. Fungerade fint så fortsatte med det ett varv på travbanan. Varannan höger och vänster. Sen vände vi upp och körde mer fart ett varv, höger dit och vänster tillbaka hela vägen. 
Blir att hänga lite i innertygeln så jag får hålla emot mkt. Måste vi träna bort. Sen joggade vi hem via avverkningen. Va ute i 1t och jättesvettig.

Lördag: en kall morgon resulterade i en fin ridtur upp till styrsjöbo. Fick sadla om där innan jag red genom byn + ny stig genom heden hem på travbanan. Farligast idag va en tillfällig vägskylt. tid 1,35t och nästan 12km.

Söndag: 2/10 och frost ute på morgonen hemma. Så tog beslutet med smhi i ryggen att from imorgon får hon 2kg hö till frukost vid 6tidern för att kanske minimera mängden frostgräs hon får i sig.
 Va i valet och kvalet i val av motion idag men bestämde mig ändå för att tömköra en kortis. Stod som ett ljus när jag selade på och skulle iväg. Sen valde jag att enbart gå off road med henne så det blev mycket uppför och nerför, över stock och sten. Lite brottom i början nedför men det blev bättre. Sen va en död gren lite farligt på ett ställe så hon skyggade undan några gånger. Jag tappade körpisken men hade inte behövt ha den med alls. Tog några riktigt fina bilder också påväg uppför en slänt. Va duktig.  Blev tillslut 26minuter och nästan 2 km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar