söndag 25 september 2016

Veckans träning, v 25

Planen: svårt att göra en plan för tävlings vecka + massa aktiviteter. Men kanske något liknande: mån-cykel, tis-mamma, ons el tor -löpning sen vila till lördag-LL15.

Måndag: siktade på att dra iväg med cykeln runt södra rundan men då även Martin ville iväg ändrade jag till rundan vid heden. När jag kom iväg och kört 500m insåg jag att det inte fanns någon kraft alls i benen. Så ändrade banan igen till att bara åka över styrsjöbo och sedan hemmåt, halva Hedenrundan. Så från att tänka 30km till 20km som slutligen blev 15km. 
Va nog en av de tyngsta cykelrundorna för i år, benen va inte ok från gårdagen. 

Totalt: distans 15,4km, tid 40min, hastighet 22,56km/t. 

Tisdag: En ny omgång med  mammaträning startar. Så 5veckor tisdag och torsdag kl 10 med bästa Karin är bokade framöver. Så nu hoppas vi att vädret fortsätter vara vänligt mot oss. 
Dagen pass va riktigt bra. Höll oss vid gammelgården och va flera övningsblock jag inte orkade med. 
När vi gick ute på parkeringen tog jag med mig denna: gå rakt framåt, spänn magen lyft benet bakåt-sidan -framåt. Satte sig fint i runpa och höft. En annan va steg vänster ut och ner i benböj-direkt steg utåt höger ner i benböj. 
På gammelgården: a) stå på ett ben lite böjt, andra benet 90grader uppåt. Häll i höften--släpp ner armarna- upp med armar-dra upp till rak- sträck på benet. Ben, vader, fotleder skriker.  b) vipsittande ett ben sträckt och andra i marken. Gunga upp och ned med benet sen ut åt sidan-ner-upp och tillbaka. Grymt va det brände i höfterna och magen bla. C) höftlyft i alla former 

Onsdag: löpning innan frukost lite spontant beslut. Sen vart och hur bestämde jag under vägen. Efter km1 kände jag att jag går för att spring 5km snabbt. Oj va det gick. Fram till 2km gick det bra sen fick jag mentalt trycka på för att hålla farten uppe. Lätt egn och +12grader. Amy sackade efter hela tiden, så nästa gång får Amy vara hemma.
Totalt: distans 5km, tid 29:25min, puls 153, pace 5:29. 

Lördag: LL 15km helt enligt planen. Är supernöjd med loppet och hade inte kunnat göra så mycket annorlunda med de förutsättningarna. Jag gjorde det bästa jag kunde för dagen. största svackan va mellan km 9-10.
 Totalt: distans 15km, tid 1:34:24, puls 174, pace 6:20min/km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar