tisdag 6 september 2016

Lissie v 36

Onsdag: med farmor som barnvakt skyndade jag mig ut på en ridtur mellan lunch och dagishämtning. Planen va runt yttermo som vi höll oss till. Red asfalten hem. Passade på att träna lite lydnad. 
Vägen till yttermo tränade vi galoppen: fattning -galopp 5sek -avbrott -lugn trav 5sek -ny fattning. Första halvan av åkern tränade vi sidvärsrörelse från ena spåret till andra- rakt 5sek -nu förflyttning. Andra halvan övergång skritt-halt. När det fungerade längde jag tyglarna. 

Blev lite stark och dragit i galoppen och slarvade lite med fattningar. Vänster fattning satt superfint. Fick köra avsaktning i två steg. Inför nästa gång behöver vi annan övning innan. 
Sidvärsrörelse gick hyggligt, liten banan men betade med spö och fick med sig bakbenen fint undan höger. Svårare undan vänster. Övergång skritt-halt fungerade bäst, försökte använda så lite tygeltag som möjligt, tom gick på rösten några gånger. 


Söndag: en ordentlig borstning och sen lite träning i corallen blev det istf en långritt. Tyvär! Ont i samvetet igen. 
Skötte sig dock superbra i corallen utan diskussioner. Vände in vid varje hoa och bytte varv fint efter det. Bara en gång hon väntade lite längre innan vi kom ut rätt. Travade på fint. Sen övergångar mellan trav -galopp även dem satt perfekt. En hel del bus och den fina ökade traven mellan galopperna. Superduktig verkligen 👍 

Har satt ut annons om medryttare utan att få napp. Mitt hjärta blöder när jag inte hinner. Nästa helg blir bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar