söndag 28 augusti 2016

Veckans träning, vecka 21

Måndag: tvekade under dagen mellan löpning och cykling. Två saker avgjorde jag kunde inte bestämma mig för MTB eller racer samt att Amy behövde komma ut ordentligt. Så löpning fick det bli och passet jag hade på lut va: springa trt källan + elljusspåret där. Har sprungit den sträckan en gång tidigare och vet att det är några riktigt jobbiga partier. Nu tvingade jag mig dessutom att springa uppför långa asfaltsbacken och den branta påväg hem, vanligen springer jag genom villaområdet för att slippa den.
Målsättningen va att springa på en hastighet mellan 6:30-6:45 och hålla pulsen runt 165. Känner mig nöjd. Va återigen en tung första km oxh en snabb avslutande km. Valde att tänka positivt inför varje backe, borra ner huvudet och springa på. 

Totalt: distans 9km, tid 59:14min,  hastighet 6:35, puls 164

Tisdag: mammaträning i gropen

Torsdag: mammaträning vid riddarparken. Mkt parövningar, tuffare idag. Körde med Karin mkt. 

Lördag: löpning och intervaller 3x10min. Dessutom med löparvagnen i skakler bakom mig. Va svårt att hitta ett bra tempo och låg puls medans vagnen blev som en tyngd bakom mig. Minsta uppförsbacke kändes annars rullar den fint bakom. Skaklarna kändes i längsta laget då man fick anpassa sig i kurvor och vid gupp. Men det är nog en vanesak. 
Försökte hålla mig 165 i puls och inte mkt över det. Svårt som sagt. Första och andra intervall gick bra och va oerhört jämna. Sista då va vi runt åkersjön där jag fick vaka så vagnen gick på stigen, uppför backen vid laxen, gick sista branten, sen ner på övermo. 
Ska springa samma runda utan vagn nästa intervallpass för stt se hur mkt vagnen påverkade, gissningsvis massor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar