onsdag 3 augusti 2016

Veckans träning, v 18

Måndag: landsvägscykel och leksandsrundan öst fick det bli. Kändes mkt bättre än sist. Jag höll tempot bättre och tröttnade inte lika mkt. Men vägen mellan korset fram till rönnäs är mentalt jobbig. Nu kom doppen mer från rönnäs innan jag va i romma. Kändes som jag hade en bättre tid än sist pågång men blev med bara 2min tillslut. Banan är mentalt tuff. 
Va inte nöjd när jag kom hem. 

Onsdag:  valde mellan cykling och löpning. Förhållandena med brist på vind och mulet +21 grader va perfekt för cykling. Men Amy behövde ut så tog löpning istället. Nu när intervallerna är avklarade är det bara upp till mig vad jag hittar på. 
Hade siktet inställt på att springa 10km och kollade ut en väg som kändes bra. Kändes tungt vid 2-3 km och tänkte att jag inte kommer klara distansen. Målsättningen va lågt ställd, klara distansen sen bara bonus om jag höll mig under 7min/km. Kollade sällan på klockan mer än lite puls. Lite känningar i höger knä utsidan ibland. Sista 3-2km va en kamp mot att inte behöva stanna för toa besök. 
Banan: sprang hemmifrån ut på övermo över åkern till yttermo. Grusvägen till heden och på cykelbanan vidare ut på åkern och åkersjön. Upp vid laxen och trumpetgatan hem. 
Va aldrig några problem att klara distansen. Kände mig inte helt slut när jag kom hem, finns mer fart i benen. 

Söndag: leksandsrundan norr stog på schemat. Fick med mig både Martin och Mats, som med facit i hand inte va så bra. Va tungt uppför, riktigt slitit upp till Torrberg. Nästan så jag ville ge upp oh åka hem igen. Kändes segt och försökte växla ner men fanns inga mer växlar att använda. Sen va det ytterligare stigningar till norrlindberg. Fick slita ordentligt innan jag äntligen fick vila utför. Mot bergsäng hamnade jag efter igen och så fortsatte det så fort det inte gick utför tappade jag massor. Backen mot Tällberg kändes Sommen mardröm, stannade till och tog en selfie. Fick kriga hem till Leksand, riktigt besviken med rundan. Fick i klättringen uppför ont i sidan om ryggenvilker bara blev värre av utförskörningen. Viss känning utsida knä. 

Totalt: distans 40km, tid 1:51:26, puls 146, hastighet 21:54km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar