måndag 6 juni 2016

Träningsvecka 9

Måndag: styrka enligt Olgas bok

Cykling Insjön trt 

Tisdag: mammaträning
 I gropen. Tuffaste passet hittills, fick ge vika två gånger.
Parövningsintervaller 3 min/st: 1) jägarvila-baklänges uppför 2) plankan - springa uppför.
Triset:
5 burpees - 4 gång - utfall
Magtunnel - rumplyft - död insekt

Torsdag: mammaträning
intervaller 3 min 1 varv parövning på 4 stationer:
a) jägarvila-löpning  b) pressa armar mot varandra bröst på 2 vis  c) armhävning m klapp - ner & uppför trappen  d) dips - utfall mot bänk
plankan på knä - håll i magen hela tiden. sakta ner mot marken sen upp sakta, upppå fötter och ner igen.
sidoplankan - rörelse upp ovh ner med höften
höftlyft - benen ihop, breda ben och sträcka ett ben

Cykelgrupp vi va riktigt många idag och tempot kändes väldigt lugnt blev lite mer dragspels körning denna gång. Planen va att vi skulle cykla till insjön, bakom Arnebergs och köra teknikövningar där. Vädret va strålande och gassande hett. Första övningen va att åka två och två och öva på att köra så nära varandra man bara kan, gärna nudda armarna. Syftet att man när man är van kan man använda sig av sin kompis om behov finns. Fick sticka i slutat av övningen då Martin skickade sms att Milla va missnöjd.
Beslöt mig för att köra hem själv så fort jag kunde. Pressade på så mycket jag kunde, gick rätt så bra tänkte att bättre än 26km/t borde jag klara. Va sträckan yttermo- moskogen som va tuffast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar