onsdag 30 mars 2016

gravid 38+5

Skärtorsdag och 38+5
har vaknat 4-5 gånger i natt av verkar. Började runt 5 tiden och sedan från 6:30 va de något regelbundna under 8 timmar med ca 10 min mellan ( 4:57, 6:00, 6:30, 6:37, 6:46, 6:55, 7:12, 7:30, 7:38).
Hade tid med hovslagaren kl 10 så jag tänkte mest att jag åker dit och ser vart det tar sig. Körde max till farmor runt 9 och sen direkt till stallet då Löken va tidig som vanligt. Kände inga verkar när jag va i stallet så passade på att ta en promenad med Amy och Lissie i skogen. Va ute i ca 40 min.
Kunde komma någon sammandragning då och då under dagen. Men annars så tog jag ett bad och låg och läste lite.
Hämtade Max hos farmor sen åkte han och jag tillbaka till stallet för att lämna saker där som jag glömt. I bilen dit började värkarna igen med samma tidsintervall som på morgonen. Så ungefär mellan 16- 21 hade jag regelbundna verkar och något starkare. Med facit i hand kanske jag skulle ha reagerat tydligare på dem. De tilltog i kraft stadigt under kvällen.
Martin åkte på innebandy då jag inte tyckte de va tillräckligt starka.
När verkarna avtog i kraft beslutade jag mig för att gå och lägga mig för att få vila och kanske sova gott. Vilan varade inte länge....redan runt 23 tiden återkom verkarna med 30-20min mellan varandra lite spritt ....fortsättningen finns under förlossningsinlägget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar