tisdag 12 januari 2016

Planering 2016 Lissie

Svårt att göra en plan för ett helt år med Lissie 
Men vissa saker vet jag i stora drag vad jag vill och vill utveckla/behålla/förändra.

Omfattning
Troligen har hennes träning kommit lite i bakvattnet av att jag genomförde min halvklassiker förra året och det vill jag inte ska fortsätta. Hon måste vara nr 1 då hon är beroende av min träning av henne. 
Så ett snitt på minst 3 dagar/vecka men vanligen 4 dagar/vecka har jag tänkt. 

Variation
Vill att det ska vara variation i träningen innehållande; 
1 dag/ vecka körning, 
1 dag/vecka någon form av avsutten träning så som  NH, promenad, corallen, löshoppning m.m

Fortsätta variera val av bett och huvudlag för att minska skaderisken

Som hjälp att klara hålla henne igång så mycket som möjligt under den period som kommer bli svår, potentiellt mars + april, hoppas jag att en medryttare kan göra skillnad. 

Något vi inte gjort under 2015 är att hoppa, vilket vi borde försöka få till i sommar/höst. 
Vi borde göra en slutmätning som ponny för att alla papper ska finnas på plats.
Vet inte riktigt vad mer vi vill....ha roligt

Osäkerheten för i år är vad som händer med stallet och arrendet, men har en plan B kanske där. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar