lördag 22 augusti 2015

veckans morgonträning

Onsdag: Första arbetsdagen och tillbaka till rutinerna. Så även med träningen tänkte jag och tog Amy med mig på en lugn joggingtur istället för en vanlig promenad. Lite osäker på hur kroppen skulle reagera på en löprunda så tidigt på morgonen igen tog jag det lugnt. Hade inge ström i pulsklockan så fick springa utan. Hade endomondo som tid/distans mätare bara.

bana: sprang strandpromenaden förbi åkersjön, över åkern, Ga siljansnäsvägen, in på rönnvägen och sen ner till Rosen, förbi nybygget och våran gata hem.

Totalt: distans 4.7km, tid 30:08min, pace 6:24

formen: Joggade på i ett behagligt tempo utan att trycka på så mycket eller att tänka på tid eller puls. Lite tunga steg

Ditaljer:  1) 6.30  2) 6:41  3) 6:34  4) 6:08  5) 6:03


Torsdag: Planen va inte att springa idag utan att ta en lung morgonpromenad. När jag klev upp klädde jag ändå på mig löparkläderna, varför va en bra fråga. Kände mig nästan lite skakis men kom ändå iväg. La upp strategin för 4km och hålla ca 6.0 tempo. Nu blev det inte rikigt så men nära på. Hade kollat ut en sträckning kvällen innan.

banan: Sprang gatan ner och mot bron men svängde in mot gamla åkerö, ner över åkern och sedan ga siljansnäsvägen ner till rosen, vände uppåt mot edshult och hemmåt. Fortsatte sedan våran gata ner och svängde upp på trumpetare och in genom lekparken.

Totalt: Distans 5km, tid 29.41min, pace 5:56

Formen: Höll ett behagligt tempo första 3km. Sedan bestämde jag mig för att ligga på lite mer sista km. När jag väl kom till 4km passeringen kände jag att äh jag trycker på en km till. Så det blev 5km istf 4km och ett lite lägre total pace än planerat. Fick stanna för Amy 2 gånger annars hade vi haft en ännu bättre tid.

Ditaljer: 1) 6:16  2) 6:06  3) 6:12  4) 5:37  5) 5:29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar