söndag 16 augusti 2015

Lissie v 33

Måndag: dubbelpass i ett eller vad man ska kalla det. Först tvättade vi man och svans lite. Sen på med körutrustning och lite packning. Sen körde vi via verkstan, grishuset, källan ut vid moskogen. Travade mkt fram till trafiken började, jättefint tempo även genom byn. Vid bussfickan kom en buss susandes förbi oss utan en min. Väl vid moskogen tänkte jag ta den vänstra gångvägen men Lissie vägrade när hon fick se en blomstersäng. Så vi styrde ut i korsningen och stod där spm vilket fordon som helst. Cool som få. Sen körde vi upp på trottoaren vid Stefan och Carin. Då kom en lastbil susandes. In via gångvägen ner mot edshult. Sen hem. Hur fint som helst. Där mötte Max och Martin upp oss. Körde ner för gatan och tillbaka med Max sittandes i mitt knä. Tittade på mig och skrattade pekade på Lissie och gnäggade. Annars som ett ljus med fingrarna på tömmarna.
Selade av en fortsatt cool häst. Av med allt och bytte till tyglar och repgrimma/ledrep dom backup. Sen slängde Martin upp mig barbacka. Så red vi iväg hem mot stallet. Max satt hela tiden och kollade spänt på oss. Red samma väg tillbaka bortsett från att vi tog den andra gångvägen vid moskogen. Inkl farthindret och gångtunneln, lite avvaktande till båda men gick fint. Travade lite på slutet, märktes att det va körbettet blev väldigt stark. 
Tid  hem 40:36 och tillbaka 40:41

Tisdag: red 45min runt på de närmaste vägarna vid stallet. Oj villebråd pigg häst, lite varning för dragit och stark, samt lite slängigt i traven. Galoppen funkade fint med fattningar. Farten va något hög. Kokade nästan ur öronen på henne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar