fredag 10 juli 2015

Snabb pass

Hade tänkt springa igår men vädret va inge vidare och kände inte för ytterligare ett löparpass denna veckan i regn. Så väntade tills idag istället. Bättre väder helt klart, ingen nederbörd men bitvis ordentlig motvind. 

PB trotts Amy sackade i början, första 2km va hon långt bakom i kopplet. Siktade på ett snitt på 5:30 och lyckades pricka det, nästan. Höll koll på klockan för att inte tappa under 5:36 som va tidigare PB. 

Formen: Kände mig stark även om jag fick trycka på mellanåt för att hålla temot. Lite tungt med andningen, kändes som en klump i halsen. Känns som jag hade kraft att göra en ännu bättre tid idag. Får bli en annan gång. Viktiga va att komma under 28min då jag bommade det med 6sek sist. 
Alltid kul att sätta upp nya mål, nästa får bli ner mot 5:20 alt pricka 27 blankt. Kunde man aldrig ha drömt om när jag jagade tider under 30min =)

Totalt: distans 5km, tid  27:24min, snittpuls 172, snitt pace 5:28

Banan: Började vid Edshult och sprang mot moskogen, fortsatte till sista vägen på GA: källberget, vidare förbi källan och ner för backen. Cykelvägen fram till ga siljansnäsvägen fram till åkeröskola. Framme vid insjövägen fortsatte jag på samma sida till klockan slog 5km. 

1. 5.31-161
2. 5.34-170
3. 5.38-174
4. 5.19-178
5. 5.23-182

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar