onsdag 1 juli 2015

Sista simträningarna

Igår tisdag va det dags för ännu ett simpass i älven.
Så på eftermiddagen gick vi ner till Siljanslax och hoppade i. Hade planen att försöka simma hela distanserna utan att stanna som jag gjorde första gången. Det gick bra, blev ett stopp med fötterna i botten på vägen uppströms och inget påvägen nerströms. Däremot bjöd motströmmen på några ordentliga kallsupar vilket gjorde att jag ändrade taktik och simmade bröstsim först växlade till att sedan bara simma bröstsim motströms. Sträckan tog 13:21min.
Tog några djupa andetag innan jag vände och simmade tillbaka från båtbryggan vid bron ner till Siljanslax. Nu körde jag crawl hela vägen men fick varannan andning blåsa ur näsan ordentligt en procedur som tar tid. Försökte att inte dippa ner armen samtidigt men är svårt. Sen märktes det tydligt att benen inte rör sig ihållande vid de längre andningarna heller. Sträckan tog 9:52

Totalt: Distans ca 700-800meter, tid 23:19
Temperatur i vansbro 16,2 grader

Imorse ställde jag väckarklockan för att gå upp och simträna tidigt innan dagens utflykt. Så vid 6.25 drog jag igång ett pass i simhallen. Struntade helt i att andas ut under vattnet utan försökte bara få ett flyt på tekniken. Försökte känna efter hur benen rörde sig samt pendlingen. Efter halva passet började jag även fokusera på mina händer och ha armbågen uppåt.
Gick ok men inte bra.

Totalt: distans 1000m, tid 25 min

nu uppges det att temperaturen i vansbro är 16,9 i älven och 17,6 i ån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar