fredag 17 juli 2015

Lugn/varm joggingrunda --> snabbt och svettigt

Kände ett behov av att komma ut och röra på mig idag, men va något motstridigt också svårt att komma iväg liksom. Amy behövde komma ut på en promenad på em så jag passade på att ta en joggingrunda med henne.

Formen: Sol och varmt ute och motivationen inte helt på topp gjorde att jag gick ut med planen att vi joggar en liten lugn sväng. Benen kändes ordentligt tunga upp mot Rosen. Senare va det andningen som fick sig den största törnen, som en tjock klump i halsen och svårt att få in ny luft. Som slem i vägen. Men stretade på ändå. Efter chocken av första km tider fick jag lite prestationskrav på mig.
Sista biten ner från Rosen försökte jag öka farten hela tiden, kändes en öm och halvt olustig känsla på höger sida magen. Hade fart runt 4:50 då.

Totalt: Distans 5km, tid 27:25min, snittpuls 159, pace 5:29

Banan: Började längst ner på våran gatan fortsatte över bron, ner kajenbacken. Fortsatte sedan strandpromenaden bort till japanska parken, sedan kyrkallén och via Rosen ner mot våran gata. Klockan och telefonen va inte överens om hur lång banan va riktigt. Men provade att använda svettig som app istället för endomondo. Därför litar jag mer på klockan. pulsbandet hade lite problem i början.

Splitt från klockan

1) 4:42 -  98
2) 5:46 - 163
3) 5:52 - 171
4) 5:46 - 175
5) 5:17 - 179

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar