måndag 2 mars 2015

Förberedelser halvvasan

Då sitter man här sista kvällen innan min halvklassikern ska kickas igång ordentligt med första loppet imorgon med halvvasan.
Inte tränat sen i lördags, igår massa pasta och 5l vatten. Fortsatt idag med extra mycket intag och vätska. Annars inte slösat mkt energi alls. 
Vi har varit upp till Mora och hämtat nr lapp idag vid 17 tiden. 

Målet är absolut att komma i mål. Men om jag ändå ska göra en chansning på tider. Så tror jag att när starten går kl 11 så borde jag vara i oxberg runt 12,50 kanske. (Baserat på åkning på 16km 1,44 och 15km 1,30 tidigare). Sen har jag ju oftast snittat 1mil runt 1timme så något runt det vid varje kontroll då det är 9km mellan. Slutligen blir det 1,50-1-1-1 = 4,50 timmar. Vilket skulle göra i tid 15,50 imorgon. Vore underbart att göra en tid närmare 4 timmar men inte troligt med ett före likt på påsk med mjuka spår och snö likt socker. 

Tobias har vallat, hämtade dem strax innan 21 ikväll. Han ville vänta in i det sista. Hade både glidvallat och fixat fästet. Vet inte jättemkt vad som är under nu mer än att det är klister med både lite rött och lilla pulver. Blir det snö innan start kunde jag lägga på mer lilla och gnida in och kan bli varmt ner mot Mora och då behöva lite rött. 

Kläderna framplockade. Dubbla trosor och bh, underställ, skidoverallen. Biff i halsen, fleece förstärkt biff som mössa, glasögon och handskar. Funderar på extra vantar i väskan. 
Midjeväskan (ny) är packad med nötter, russin, försvarets hudsalva, compeed, näsdukar. Lite valla lär jag vell ha också. 

Känns overkligt på något vis att det är imorgon. Pigg och redo. 
Nu ska en tidsplan göras för avfärd. 


Spåren på upploppet idag vid 17,15 tiden. sOCKER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar