fredag 20 februari 2015

Töväder och barmark

De senaste tre dagarna har det varit töväder med 3-6 plusgrader ute och vårlikt väder, blåst och nederbörd. Detta har tagit hårt på snön överallt och idag blev även våran gata delvis bar från snö och is. Detta vädret gör inget vidare för skidhumöret så dagens träning fick bli löpning!
Så med 1,5 månads uppehåll från löpningen drog jag på mig skor, kläder och tog med Amy på en runda. Inser nu när jag går tillbaka i statistiken har jag inte sprungit distanser sedan 30/12 då med Johanna och Amy.

Då sprang vi 5km på 32,47min och pace 6.40
Idag blev det 5km på 31,03min och pace 6,21

för enkelhetens skull tog jag samma runda nu som då. hemifrån via rosen över bron, ner på kajen och bort till vårdcentralen sen mot kyrkan och hemmåt.
Efter johannas och min runda då har jag bara sprungit backintervaller två gånger så är väldigt nöjd med att göra en bättre tid denna gång. Kroppen kändes jättebra efteråt och hade lätt kunnat fortsätta. Tyngst va det runt 3km markeringen och backen uppför vid vårdcentralen.

Klockans siffror:
totalt: distans 5km, tid 32,01min, puls 165, pace 6.23
                      1   6.47   152
                      2   6.22   162
                      3   6.32   171
                      4   6.13   169
                      5   6.02   173

för övrigt idag har jag börjat skissa på en tänkbar träningsplan inför nästa stora mål = halvvättern 7/6 känns som jag har fått till en bra plan och struktur. avvaktar någon dag med att avslöja den =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar