tisdag 27 januari 2015

Lissie v 5

Måndag: skrittur med Ida och Orvar i skogen ca 40 min. Snöade friskt. Pigg och harig. 

Pendlat mellan hopp och förtvivlan gällande släden. Ringde och skulle se om de läst mitt mail får då veta att de lovat bort den till några från Oslo redan😥 försökte ligga på att vi kan komma när som helst. Han skulle kolla av med dem en gång till och höra av sig. Men känns just nu inte hoppfullt. Nu återstår den i Sala, men törs man chansa är frågan.

Onsdag: en sväng om i corallen mitt på dagen. Mockade och halmen.

Torsdag: en kvälls tur med Lotta på Orvar. Det första som hände va att vi träffade på en älg. Orvar frös fast så Lissie fick gå först, tur va stod älgen stilla. Några travsektioner blev det. Träffade även på en traktor som plogade. Blev 45minuter. Nya pannlampan funkade jättebra red tom på svagaste ljuset. 

Fredag: en tur med Ida och Orvar, ca 1,20t. Genom öglan ut på rakbanan och upp mot asaklitt sen svängen runt västannor och rakbanan hem. Lite trögt uppför annars väldigt harmonisk. 

Så va det dags att hämta kälkarna, när vi lastade av dem i stallet kom Folke och sa oj va stora de va. Så han va och fixade en mindre bakkälke, behöver skarva kedjan bara. Han ska jaga rätt på ett par skaklar som passar. Han hjälpte även mig att kolla av selen ordentligt, så nu har jag mailat till några sadelmakare. 

Söndag: en tur till masten med Ida och Orvar. Va plogat en bit upp sen fick de pulsa ordentligt. Mycket va jättefarligt och lite handbroms i uppför. Sen va det pigga hästar ner och hem. Massa snö och vackert som tusan. Tid 1,10 ungefär. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar